tiistai 1. tammikuuta 2013

vuosi vaihtui

Vuosi 2012 oli, kuten olin toivonutkin, edellistä parempi. Viime postauksessa kerroinkin jo hiukan menneestä vuodestani, mutta voisin vielä listata 2012 mieleenpainuvimmat hetket:

Tammikuussa palasin lukioon vuoden sairasloman jälkeen
Helmikuussa mulla alkoikin jo lukuloma
Maaliskuussa rakastuin Pariisiin
Huhtikuussa kuvattiin jakso Toistaiseksi tuntemattomasta syystä -sarjaan
Toukokuussa täytin 20
Kesäkuussa musta tuli ylioppilas ja loppukuusta vietin maailman parhaan juhannuksen
Heinäkuussa allekirjoitin ensimmäisen vuokrasopimukseni
Elokuussa äitin auto hajosi Kuopioon ja vietimme monta tuntia huoltsikalla mm. värityskirjaa väritellen
Syyskuussa muutin vihdoin ensimmäiseen omaan asuntoon
Lokakuussa aloitin autokoulun
Marraskuussa sain ajokortin
Joulukuussa innostuin joulusta enemmän kuin moniin vuosiin

Kaikissa näissä hienoissa hetkissä mukana oli perheenjäseniä, ystäviä, kavereita tai uusia tuttavuuksia. Ihanaa kun mulla on ympärillä paljon ihania ihmisiä. Te teette mun vuosista muistamisen arvoisia.

Kaiken tämän lisäksi mä matkustelin aika paljon suomen sisällä vuoden aikana. Toivottavasti tänä vuonna pääsisin matkustelemaan vieläkin enemmän. Ja sain myös paljon uusia lukioita blogiini. Kiitos uusille ja vanhoille, että jaksatte seurata elämääni tuolissa. Toivottavasti alkavana vuonna te yhä piristätte mua kommenteillanne ja mä kirjoittelen jatkossakin tuolista, elämästä, matkustelusta.. mistä vain.

Eilen mä kuitenkin juhlistin uutta vuotta aika rauhallisissa merkeissä. Kävin salilla ja ruokakaupassa, laitoin pientä naposteltavaa illaksi, muutama kaveri kävi kylässä illan aikana, puolen yön aikaan olin Jyväskylän Kirkkopuistossa lauleskelemassa Maamme-laulua, katsoin raketteja ja kävin ajoissa nukkumaan.
Kiitos Karo, Minna ja Elisa illasta!



Uudenvuoden lupaukseni:
  1. kuntokuuri alkaen heti nyt tällä viikolla (Sisältäen uuden ruokavalion, tipattomuuden ja paljon urheilua. Torstaina kuulen lisää uudesta elämäntavastani. Jee!)
  2. pidän kiinni lupauksestani
 Ps. Mulla onkin viime vuoden puolelta vielä yksi mun päivä -postaus julkaisematta..
xoxo, Jassu

26 kommenttia:

  1. sulla on tosi kauniit silmät!! :) hei mua kiinnostais tietää, että miten sun kaupassakäynti hoituu? meetkö sinne taksilla ja kannatko ostokset esim kopassa vai kärryssä kaupassa...? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, enpä oo kovin usein kuullut kehuja mun silmistä! :) Käyn isot ostokset tekemässä aina kaverin tai vanhempieni kanssa. Eli mun ei tarvitse kuin kerätä ostokset, jotka saan itse kerättyä kärryyn. Ja kassit kantaa sitten se, joka on mukana. Ja jos huomaan, että joku pikkujuttu puuttuu niin ehkä käyn kaupassa samalla kun olen keskustassa muutenkin asioilla, ja kannan sylissä kaupassa ollessani!

      Poista
  2. Hei onko toi sun jakso toistaiseksi tuntemattomasta syystä-sarjassa tullut jo telkkarista? :/ Harmi jos on kun ois hirveesti kiinnostanut katsoa!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei oo vielä tullut! Mä ilmottelen, kun tiedän millon se tulee :)

      Poista
  3. Uusi ruokavalio ja saliohjelmaa kaivattais tännekin! Haluaisin niin Pt:n, mut ne on niin kalliita :/

    VastaaPoista
  4. Yliopistossa tein tutkimuksen nuorten kolareista ja turvavöiden käytöstä niissä.Siinä ilmeni kuinka asenteet turvallisuuteen periytyy,eli valtaosa vöittä olleista oli myös lapsena kokenut välinpitämätöntä asennoitumista turvalaitteisiin vanhemmilta.Tästä voisi vetää yhteenvetona että teillä kaikilla on ollut oikea asenne turvallisuuteen,vai oliko?.Jos saa kysyä niin oliko teillä lapsena turvaistuimet kaikilla siskoksilla ja käytittekö sitten myöhemmin turvavöitä aina.ps.tää teidän kolari ei ollut tutkimuksessa mukana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä! Kaikilla meillä oli turvavyöt. Ja juu, mulla ja mun siskoilla oli pitkään lasten turvaistuimet eikä vanhempien auto lähtenyt liikkelle ennen kuin kaikilla oli vyöt kiinni.

      Poista
  5. Olipa taas inspiroiva postaus.. Pitääpä itsekin tehdä tuollainen katsaus vuoteen 2012... ja jos vuoden päästä vielä bloggaan, alkaa mun tammikuu 2013 kuten sinun tammikuusi nyt.. on nimittäin paluu piiitkältä sairaslomalta arkeen edessä.. jännittää kamalasti.. aivan kamalasti... Mutta jospa kaikki menisi hyvin :)

    Heh, ja tarkemmin kun luin niin nuo lupauksetkin tulevalle vuodelle kuulostaa aika samalta... pitääkin käydä aina lueskelemassa sujumisia :)

    Lottapop
    https://theartofesteticdesign.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti kaikki menee hyvin!!
      Kiva, käyppäs vain lueskelemassa mun kuulumisia :) Mun täytyykin lukaista tarkemmin tota sun blogia!

      Poista
  6. Morjes, toivottavasti randomit kysymykset ei häiritse. :) Kiinnostaa vaan että millaisilla sivuilla yleensä surffailet netissä? Ja sattuisko olemaan suosituksissa jotain mielenkiintosta blogia luettavaksi (tän sun oman lisäksi tietysti :)?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei häiritse :) No tuota yleensä luen iltalehden netissä, päivittelen facebookin etusivua ja selailen joitain blogeja. Mun lemppariblogeja on Magicboks (vaikkei mulla ole mitenkään samanlainen elämäntilanne kun kirjoittajalla, jotenkin oon jäänyt siihen koukkuun) ja toinen lemppari on Focus on fashion, muotijuttuja ja tarpeeksi lyhyitä tekstejä. Molemmat näistä löytyvät mun blogin oikeasta reunasta ->

      Poista
  7. Kiitos rakettikuvista, kun itse olin liian laiska lähteäkseni katsomaan! :P :)

    VastaaPoista
  8. Vaikuttaa että sulla on huolehtivat vanhemmat kivat siskot ja kaverit,sekä paljon ystäviä ja ihania lukijoita nuorista aina yli 50 vuotiaisiin eri puolilta maata.Jos vaan tarttet joskus apua niin auttaisin mielellään,kunhan vaan tietäisin miten ja milloin.Lähinnä ajattelin sitä elokuun Kuopion reissun tapausta.Sua niin ois kiva jelpata tarpeen vaatiessa kun olet tasapainoinen ja kunnollinen nuori jolla on arvot kohdallaan,ja se elämänilo..

    VastaaPoista
  9. moi! tiedätkö koska toi toistaiseksi tuntemattomasta syystä jakso tulee telkkarista?
    -PEtra-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiiä vielä! Ilmottelen kyllä kun tiedän :)

      Poista
  10. Maksatko pt:n itse, paljonko se kustantaa? Miten muistit uskollista ja aina valmista ystävääsi jouluna? (Jabiili) Kerroitko jossain käyväsi uimassa vai muistanko väärin? Onko se työlästä siis kamppeiden vaihto, selviätkö yksin? Esim. kaikki kiellot ei uikkareissa suihkuun jne. Menetkö Jabiilin kanssa altaan reunalle?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu pt:n maksan itse. Maksaa liikaa, mutta kiristän muista menoista ja panostan itseeni. Jabiilia muistin iskän tekemällä pikahuollolla, hah!
      Käyn uimassa, Laukaassa Peurungassa. Kamppeiden vaihdot pärjään yksin, mutta altaaseen menossa tarvitsen hiukan apua, joten avustaja (yleensä äiti) on aina ollut mukana. Ja en mene Jabiilin kanssa reunalle, vaan kylpylän suihkutuolin. Aaa ja mulla on lupa olla uimapuku päällä saunassa!

      Poista
  11. Minkälainen sun ruokavalio on aamusta iltaan? Voisitko tehdä siitä postauksen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nyt se on aika tarkka, mutta en mielelläni ainakaan tarkkaan sitä jaa täällä. Sillä se on vain mulle tehty. Mutta voin kertoa siitä ainakin jotenkin jossain postauksessa. Piakkoin :)

      Poista
  12. Onko sulla tietoa millon se Toistaiseksi tuntemattomasta syystä- jakso tulee televisiosta? :) Hyvää alkanutta vuotta<3

    VastaaPoista
  13. Olitkin jo vastannut tähän ylempänä jossa sainki vastauksen! :)

    VastaaPoista